In Allah we trust

Alhamdulillah masih lagi diberi ruang oleh Allah s.w.t untuk tulis blog hari ni. Ada la dah beberapa hari tak post. Exam yang berlambak-lambak dan gap yang tak berapa nak jauh so agak susah untuk buat post baru. Sempat terjah orang lain punye je. Hehe.. malu

Tadi baru habis satu paper. MEV 321 Automotive Vehicle Technology. Alhamdulillah syukur yang amat sangat sebab Allah memudahkan diri ini untuk menjawab paper tadi. Member-member pulak ramai yang dah keluar dari Laman Siswa walaupun belum sampai sejam peperiksaan bermula. Mungkin bagi mereka senang gamaknya. hehe.. Nak kata senang tak juga tapi kebanyakan soalan sebijik macam buat past year paper dengan test yang En. Iqbal bagi. Agak bahagia juga la menjawabnye sebab banyak soalan sama macam semester yang lepas. Tapi belum tau lagi macam mana result nye nanti. Tunggu la bulan depan. sengihnampakgigi

Apa yang nak dinyatakan di sini sejauh manakah ketabahan dan kesabaran kita dalam menghadapi ujian atau paper yang susah. Pada saya kadang-kadang situasi seperti sukar umtuk dihadapi. Tambah-tambah kalau target yang tinggi telah diletakkan untuk satu-satu subjek. Memang frust rasanya.

Tapi itulah lumrah dalam kehidupan. Mungkin kita tidak dilahirkan untuk sentiasa 'excel' dalam setiap peperiksaan. Kadangkala ada juga jatuh bangun dalam kita menuntut ilmu. Mungkin mudah pada orang lain tapi mungkin tidak pada kita dalam menjawab setiap soalan yang diberikan.

Kegagalan pula bukanlah sesuatu yang kita minta. Walaupun kejayaan yang dipohon tapi mungkin sebaliknya yang boleh berlaku. Janganlah kita terlalu memfokuskan kepada kegagalan tersebut. Tetapi berusahalah memahami hikmah di sebalik apa yang berlaku. Mungkin Allah mahukan kita berusaha lebih lagi selepas ini supaya kejayaan yang lebih manis dapat dirasai pada masa akan datang. Orang yang pernah gagal mungkin akan lebih berjaya daripada orang yang tak pernah gagal!

Apa yang penting selepas peperiksaan berakhir hanya tawakal dan doalah yang harus dipanjatkan kepada yang Esa. Moga kejayaan akan hadir setimpal dengan apa yang telah diusahakan. Semua tutorial, past year paper dengan soalan test telah dibuat. Kertas peperiksaan pun dah habis dijawab. Hanya keputusan yang baik sahaja yang diharapkan.
Jadi jangan lupa berdoa ye sebanyak yang mungkin. Mungkin dalam banyak-banyak doa tu Allah akan perkenankan.

All the best for all of us..maat taufiq wan najah. InsyaAllah
In Allah we Trust!

PadaMu ku serah segala
Harta sepenuh jiwa raga
Hanya Kau yang Maha Pemurah
Meredakan hati yang gundah
Ya Allah...

PadaMu ku curah segala
Perasaan yang melara
Engkaulah yang punyai cinta
Membawaku ke puncak nasuha

Ku kesali kealpaan diriku
Ku tangisi kesilapan lalu
Walaupun sekali
Tak kan aku ulangi

Ya Allah Tuhanku
Bantulah hambaMu
Jangan biarkan diriku
Terus dibelenggu

Ampuni dosaku
Terangi hatiku
Izinkan aku kembali
Ke jalan redhaMu

TIada lain yang ku harap
Hanya kasih sayangMu TUhan
Membawa ke rimbun keampunan

Ya Allah
PadaMu ku serah segala...

nasuha~mestica~313


fitrijohari007: want to say thankz to all my lecturers who have thought so many things especially
for this semester in automotive. millions of thankz again! senyum

blog comments powered by Disqus

Copyright © 2009 - :: ana fitri :: - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template